Bosszúságok

A gyilkos kavics



Odafent, egy nagyeszű csinovnyik - miután megtudta, hogy télidőben az utak sózása nem egészséges - kitalálta, hogy csúszásmentesítés címén apró kőzúzalékkal kell felszórni a járdákat, kerékpárutakat.

Amíg hó volt, addig keveset bringázunk, nem okozott igazán gondot és úgy gondoltuk, hogy olvadás után felszedik. A feltakarítás nem ment (megy) igazán gördülékenyen, az illetékesek szerint nem olyan egyszerű, mint ahogy gondolták. A pillanatnyi általános állapot alant, Zoli fotóján látható:



Nem bírtam már a hosszúra nyúlt téli punnyadást, a hó néhol már elolvadt, a napon 8 fok is volt, gondoltam itt az ideje a szezonkezdésnek. Az országúti virsligumi nem szereti a telet, ezért a montit ráztam fel téli álmából és tekertem egy szezonelejit. Az erdő nagyon lucskos volt még, csak flaszteren lehetett menni, de ott sem mindenhol.



Nagyon jól esett a laza edzés, két nap múlva gondoltam megismétlem. Előbb ellógtam a munkából, teljes harci díszben, kitoltam a cajgát a garázsból és akkor látom, hogy tök lapos a hátulja. A hétvégén hasítottam egyet a félig még havas kerékpárúton, előtte toltam fel 5 légkörre, egész szezonban nem kellett kétszer pumpálni, nemhogy néhány napon belül. Nekiestem felnyomtam ismét de hallom, hogy sziszeg.

Nagy dühösen visszaparkoltam, újra átöltöztem és elindultam Pödör Gyuri barátunk bringabóttyába belsőért. Mesélem neki, hogy mi történt, hogy néhány napja még milyen jót karikáztam és nem értem a dolgot, aszfalton mentem, nem vadultam, nem ugrattam (szezon elején járunk, még bele kell rázódni), keményre volt fújva, stb. Gyuri aszongya, hogy neki ez jó időszak, mert hosszú tömött sorban állnak a defektes kuncsaftok - ő is már a másodiknál tart idén (február - a szerk.). Morgó örömbringások, anyázó postások. Szinte kivétel nélkül ez a szemét apró kavics a bűnös. Belefúródik a külső gumiba, mint a szög és szépen módszeresen kinyírja a
belsőt is. Azt javasolta, hogy nagyon alaposan vizsgáljam át a külsőt,nehogy bent maradjon a döfi.

Nekiláttam, kiszedtem a halott belsőt, és szemmel jól láthatóan volt egy egy elég súlyos szúrt sebe. Ez alapján lokalizáltam a behatást és nagy megdöbbenésemre felfedeztem a képen látható parazitát, aki még mindig hetykén meredezett a külsőmből, ami pedig nem egy gagyi darab, egy Schwalbe Black Jack, erősített falú, defektálló gumi. Simán átdöfte. Pumpálás után látom, hogy a kavics hűlt helyén szépen szétnyílt a vágás, szálszakadásos lett a külső. Újra vissza a boltba, ezúttal egy új köpenyért. Megvettem, hazavittem, felszereltem, elégedetten hátradőltem. Közben eszembe jutott, hogy meg kellene vizsgálnom az első kereket is, nehogy abban is legyen valami döfi.



Jó, hogy megtettem, mert bár nem volt defektes, egy csomó helyen éles szélű vágott sebeket találtam. Újra bolt, újabb gumi, megint csengetett a pénztárgép - lassan 10 ezer forintnál tartok és még nem mentem 20 km-t. Drága szezonnak nézünk elébe.

Először azt hittem, hogy valaki itt helyben találta ki ezt a zúzalékozást, de hallottam, hogy Ausztriában is ilyennel vannak felszórva a hegyi utak. A Városgazdálkodástól azt az infót kaptuk, hogy tőlük kimondottan ezt rendelték, kiderült, hogy EU ajánlás. Ebből látszik, hogy a hülyeség határtalan.

Komolyan gondolkodom, hogy valami népfelkelést kellene szítani, mert máskülönben jövőre is szívunk. Ha egy kátyú miatt megsérül az autó, akkor az út fenntartója köteles helytállni, holott a kátyút nem is szándékosan rakták oda, ellenben a kőzúzalékkal. Egy gumicsere alsó hangon számolva is 4-5 ezer forint és lehet, hogy nem éri meg a másnapot.

Ahogy nézem az úton maradt mennyiséget, ebből még nyáron is be tudunk gyűjteni néhány defektet.

Tóni


A gazdátlan Bagod-Zalalövő kerékpárút 2009 nyarán, kisebb vihar után












Robi

1 megjegyzés:

  1. Áldassék az EU, hogy ilyen csodálatos kerékpárutakkal ajándékoz meg minket, de a karbantartást is megkövetelhetné. A fenti látvány hálisten nem mindennapos, de a rengeteg kavics, az út felét eltakaró belógó gaz, csalán sajnos az.

    VálaszTörlés

Ide írhatsz, bejegyzésed moderálás után jelenik meg.